Γραφικά (Ε)

Αγγελική Ζαϊμίδου

Περιγραφή

Η δραστηριότητα του εργαστηρίου του μαθήματος των Γραφικών επικεντρώνεται στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, την πρακτική εξάσκηση και την υλοποίηση των θεωρητικών γνώσεων, σε θέματα ανάπτυξης διανυσματικών γραφικών, τρισδιάστατων απεικονίσεων ή προσομοιώσεων, διαδικτυακών τεχνολογιών γραφικής αναπαράστασης και τεχνικών κατασκευής 3Δ μοντέλων, που βρίσκουν εφαρμογή σε πολλούς τομείς της σύγχρονης επιστήμης. 

Ενότητες

Το Corel DRAW ® είναι ένα πολύ δυνατό πρόγραμμα γραφικής σχεδίασης και σελιδοποίησης που χρησιμοποιεί έναν σχεδόν ατελείωτο συνδυασμό εργαλείων και εφέ. Το Corel DRAW ® είναι ένα πρόγραμμα βασισμένο σε διανύσματα, δηλ. δημιουργεί και χειρίζεται τις εικόνες σαν μαθηματικά διανύσματα (vectors), αντίθετα με τα περισσότερα σχεδιαστικά προγράμματα που είναι bitmap, δηλ. ορίζουν τις εικόνες σαν μεγάλες λίστες από τελείες, που ονομάζονται εικονοστοιχεία (pixels).

Στα πλαίσια του εργαστηρίου οι φοιτητές μέσα από κατάλληλες εργασίες και πρακτικές εφαρμογές μαθαίνουν τον χειρισμό και την επεξεργασία διανυσματικών γραφικών με χρήση του Corel DRAW ®.

Η MATLAB είναι ένα εύχρηστο και αρκετά ευέλικτο υπολογιστικό περιβάλλον για υλοποίηση επιστημονικών εφαρμογών σε ένα ευρύ φάσμα πεδίων, όπως η Γραμμική Άλγεβρα, η Στατιστική και η Επεξεργασία Σήματος και Εικόνας. Το περιβάλλον της MATLAB υποστηρίζει την εκτέλεση απλών μαθηματικών υπολογισμών αλλά και πιο σύνθετων λειτουργιών πάνω σε εξειδικευμένες περιοχές εφαρμογών καθώς περιέχει ένα σύνολο συναρτήσεων και εξωτερικών βιβλιοθηκών (Toolboxes) για εφαρμογές όπως η στατιστική ανάλυση δεδομένων κ.α. Επίσης η MATLAB έχει εξαιρετικές δυνατότητες για γραφικά και είναι εφοδιασμένη με αρκετές συναρτήσεις για εύκολο και ευέλικτο σχεδιασμό επίπεδων καμπυλών, τρισδιάστατων επιφανειών, ισοϋψών, παραμετρικών δισδιάστατων αλλά και τρισδιάστατων καμπυλών κα.

Στα πλαίσια του εργαστηρίου του μαθήματος των Γραφικών, οι φοιτητές έχουν την δυνατότητα να υλοποιήσουν εφαρμογές γραφικής για την κατασκευή γραφικών παραστάσεων, αξιοποιώντας το περιβάλλον της Matlab.

Μια από τις βασικότερες εφαρμογές της χρήσης υπολογιστών, αποτελεί η ψυχαγωγία των χρηστών μέσα από την ενασχόληση των video games. Ειδικά τα τελευταία χρόνια τόσο με την αύξηση των ταχυτήτων στο internet όσο και με την εμφάνιση των κατάλληλων τεχνολογιών (html5, κτλ), υπάρχει μια ευρεία άνθηση των on line παιχνιδιών.  Η άνθηση των on line παιχνιδιών, οδήγησε με τη σειρά της στην ανάπτυξη αρκετών οπτικών εργαλείων κατασκευής τέτοιων παιχνιδιών. Τα οπτικά αυτά εργαλεία επιτρέπουν την υλοποίηση ολοκληρωμένων online παιχνιδιών, χωρίς να απαιτείται η συγγραφή ελάχιστου προγραμματιστικού κώδικα.

Στα πλαίσια του εργαστηρίου του μαθήματος, παρουσιάζονται οι βασικές λειτουργίες και τα χαρακτηριστικά οπτικών εργαλείων προγραμματισμού παιχνιδιών για το διαδίκτυο, όπως το Unity, Construct 2, κτλ, έτσι ώστε να βοηθήσουν τους φοιτητές να δημιουργήσουν τα δικά τους video game projects.  

Παρουσιάζονται οι εφαρμογές λογισμικού και οι βασικές μεθοδολογίες υλοποίησης σύγχρονων τεxnολογιών γραφικών όπως:

1 CGI Video Effects σε περιβάλλον After Effects

2 Augmented Reality Android App σε περιβάλλον Unity

3 Ανάπτυξη 3D μοντέλων σε περιβάλλον 3Ds Max και Maya 3D

4 Animation σε περιβάλλον Blender

5 Τεχνολογίες WebGL, HTML5 και Threejs 

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -