Στην προσομοίωση που ακολουθεί, επέλεξε την καρτέλα επιτάχυνση. Στο περιβάλλον που θα εμφανιστεί, επέλεξε να φαίνονται πληροφορίες γοια την συνισταμένη δύναμη, τις τιμές, την μάζα και την επιτάχυνση. Επιπλέον μηδένισε την τριβή.*

Αρχικά πειραματίσου με τα χειριστήρια της προσομοίωσης για να φείς πως λειτουργούν (play/pause, τιμές)

 

Κατά την διάρκεια της εκτέλεσης της δραστηριότητας, θα πρέπει να κραρτάς σημειώσεις στο τετράδιο σου. 

 

Α.

  1. Εφάρμοσε στο κιβώτιο δύναμη 50Ν. Πόση επιτάχυνση αποκτάει;
  2. Διπλασίασε, τριπλασίασε την δύναμη. Πόση γίνεται η επιτάχυνση; 
  3. Εφάρμοσε ξανά την δύναμη των 50Ν, και διπλασίασε την μάζα. Σύγκρινε τη επιτάχυνση με την τιμή που είχες στην πρώτη περίπτωση. 

Β. 

Μηδένισε το περιβάλλον της προσομοίωσης (πορτοκαλί κουμπί) και ρύθμισε τις ενδείξεις έτσι ώστε να φαίνονται όλες. Η τριβή να έιναι παλι μηδέν.

Με το ρομποτ δώσε ώθηση στο κιβώτιο και άφησε το ελεύθερο να κινηθεί. 

  1. Πόση είναι η συνισταμένη δύναμη που δέχεται; (ελεύθερο)
  2. Σε αυτό το στάδιο, πόση είναι η επιτάχυνσης του; 
  3. Μεταβάλλεται η ταχύτητα του; 
  4. Επανέλαβε και με άλλο αντικείμενο, αντί του κιβωτίου.

Γ.

Μηδένισε ξανά την προσομοίωση και αυτή τη φορά επέλεξε να φάινονται όλες οι τιμές και να υπαρχει τριβή

  1. Άσκησε δύναμη 100 Ν. Πόση είναι η συνισταμένη δύναμη; Πόση επιτάχυνση αποκτάει το κιβώτιο;
  2. Ασκησε δύναμη 200Ν. Πόση επιτάχυνση αποκτάει;
  3. Διαπλασίασε τη δύναμη που άσκησες (400Ν). Διπλασιάζεται και η επιτάχυνση;

 

 

* Θεωρούμε ότι το ρομποτ που σπρώχνει τα κιβώτια μπορεί να μην...γλιστράει!