ΤΠΕ - Ε' Τάξη (9520567267)

Ενότητες

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού

Αυτό τον Οκτώβριο και για έβδομη συνεχόμενη χρονιά το σχολείο μας συμμετέχει στην  Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, μια πρωτοβουλία που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

Ενημερωνόμαστε για βασικές έννοιες του προγραμματισμού μέσα από τις ακόλουθες βιωματικές δραστηριότητες:

code.org - Εργαστήριο παιχνιδιού

Θα δημιουργήσουμε παιχνίδια χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Play Lab. Τα καλά παιχνίδια έχουν μια ιστορία και κάθε ιστορία έχει ηθοποιούς. Θα μάθουμε πώς να κάνουμε τους ηθοποιούς μας να μοιάζουν με μάγισσες, εξωγήινους και ζώα που μιλούν, κινούνται και αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.

Στο τέλος αυτού του σεμιναρίου, θα μπορείτε να δημιουργείτε τα δικά σας παιχνίδια και να τα μοιράζεστε με τους φίλους σας.

 

Η οθόνη σας είναι χωρισμένη σε τρία κύρια μέρη:

1. Στα αριστερά είναι ο χώρος του παιχνιδιού όπου το πρόγραμμά σας εκτελείται. Οι εντολές για κάθε επίπεδο είναι γραμμένες από κάτω.

2. Η μεσαία περιοχή είναι η εργαλειοθήκη και καθένα από αυτά τα πλακίδια είναι ένα κομμάτι κώδικα.

3. Η άσπρη περιοχή στα δεξιά καλείται χώρος εργασίας και σε αυτή θα δημιουργήσουμε το πρόγραμμά μας.

 

Τρέξε Μάρκο (Run Marco)

file.php?course=9520567265&id=158735Online παιχνίδι εκμάθησης προγραμματισμού από Έλληνες δημιουργούς, μεταφρασμένο σε πολλές γλώσσες!

Ο κεντρικός χαρακτήρας Marco ξεκινάει ένα μακρύ ταξίδι στο οποίο ανακαλύπτει περισσότερα για τον εαυτό του. Στη διάρκεια της διαδρομής, φίλοι τον βηθούν και εχθροί των εμποδίζουν. Τα επίπεδα του παιχνιδιού βάζουν στόχους που ο Marco πρέπει να πετύχει με την καθοδήγηση του παίκτη μέσω οδηγιών (πλακάκια εντολών) βήμα προς βήμα.

Οι πρώτες πίστες είναι διαθέσιμες δωρεάν. Είναι επίσης διαθέσιμο ως iphone και android app.
Lightbot

Για να ολοκληρώσετε το παιχνίδι, πρέπει να πείτε στο ρομπότ πως να ανάψει όλα τα πλακάκια με φως στο συγκεκριμένο επίπεδο.

Ωστόσο, ο μόνος τρόπος αληλεπίδρασης με το ρομπότ σας είναι με την συναρμολόγηση οδηγιών μέσα σε ένα πρόγραμμα που το ρομπότ μπορεί να εκτελέσει.

Δραστηριότητα προγραμματισμού pixelart

Εδώ θα γνωρίσουμε μια διαφορετική μορφή κώδικα μέσα από την ψηφιοποίηση μιας εικόνας.

Θα φτιάξουμε εικόνες από τον κώδικα με τα pixels τους.

Στη συνέχεια θα δημιουργήσετε μόνοι σας μια εικόνα σε ένα πλέγμα. Θα γράψετε τον κώδικα, θα τον δώσετε σε έναν συμμαθητή σας, κι εκείνος θα προσπαθήσει να βρει την κρυμμένη εικόνα από τον κώδικα σας. Έτσι, θα μπορέσουμε να δούμε και τις δύο διαδικασίες, την κωδικοποίηση και την αποκωδικοποίηση.

Η δραστηριότητα είναι πρόταση της εκπαιδευτικού Πληροφορικής Ναταλίας Γεωργιτζίκη.

Zaplycode - Δημιουργία εικόνας με pixels

To ZaplyCode είναι μια online εφαρμογή με την οποία μπορούμε να δημιουργήσουμε τις δικές μας κωδικοποιημένες εικόνες. Επίσης, μπορούμε να "κατεβάσουμε" την κωδικοποίηση και να παίξουμε προσπαθώντας να ανακαλύψουμε την κρυμμένη εικόνα. 

 

  1. Σην αρχική σελίδα του ZaplyCode (https://www.zaplycode.it/play/login) επιλέγουμε English(Αγγλικά).
  2. Κάνουμε Login (σύνδεση) με τα εξής στοιχεία: e-mail address: 6dimvril.tpe@gmail.com και password: 6dimvril
  3. Επιλέγουμε Z-Pixel για να φτιάξουμε το pixelart που θέλουμε.
  4. Δίνουμε Γραμμές (Rows) και Στήλες (Cols) για το σχέδιό μας
  5. Στη συνέχεια Create Grid.
  6. Επιλέγουμε χρώμα (Color) και κάνουμε κλικ στα κουτάκια για να ζωγραφίσουμε.
  7. Τελειώνοντας τη δημιουργία μας, κλικ στο Play για να δούμε και να χρησιμοποιήσουμε τον κώδικα.
  8. Μπορούμε να αποθηκεύσουμε το έργο  μας στα Myprojects (save – Εικόνα δισκέτας) και να κατεβάσουμε (download) την εικόνα και τον κώδικα χωριστά.

Στην επιλογή Community βλέπουμε σχέδια που έχουν δημιουργήσει άλλοι χρήστες και στην περιοχή Myprojects βλέπουμε τις δημιουργίες μας.

Δείτε τις οδηγίες σε αυτό το βίντεο.

 

Ας δοκιμάσουμε να δημιουργήσουμε Pixelart με τα αγαπημένα μας emoji, όπως το ακόλουθο (εικόνα και κώδικας):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Περισσότερες ιδέες εδώ.